Tineri şi opinii : )

Tinereţea nu e o vîrstă, ci intensitatea trăirilor. (V. Banaru)

Asta am văzut eu astăzi, 20 noiembrie, în cadrul unei consultări de opinie, organizată de UNDP şi UNICEF.

Un grup de adolescenţi, participanţi ai forumului tinerilor organizat cu ocazia împlinirii a 23 de ani de la adoptarea convenţiei cu privire la drepturile copilului, au avut ocazia să-şi exprime părerile  vis-a-vis de obiectivele de dezvoltare milenară.

Cerinţa lor a fost de a-şi imagina şi prezenta viaţa în Moldova, în 2025. Ce-am auzit, mi-a plăcut.

Chiar dac-au fost diferiţi în opinii, fiecare dintre grupuri s-a axat pe modernizare, progres şi optimizarea modului de viaţă. Tinerii vor  învăţămînt calitativ, bine dezvoltat,şcoli dotate cu echipament necesar, cadre didactice profesioniste, locuri de muncă pentru părinţi, o ţară prosperă şi activă în toate domeniile.

Nicoleta Zagorodniuc, eleva de 15 ani din Orhei, mi-a zis că simte nevoia fondării centrelor de cultură, unde şi-ar putea petrece util timpul. De asemenea, a menţionat că avem nevoie de dezvoltarea voluntariatului şi de spaţii verzi, într-adevăr  verzi. Mi-a mai mărturisit încă un lucru: se simte bine în cadrul acestor activităţi, se simte importantă şi crede într-o ameliorare.

Şi eu cred, şi chiar mă bucur că mai sunt tineri entuziasmaţi şi dornici de a îmbunătăţi situaţia actuală, fiind schimbarea mileniului.

În final, toată întrunirea s-a finalizat cu o bătaie grandioasă, o bătaie din palme :))

Lasă un comentariu :)

